Why book a demo?

Let’s get in touch and figure out your potential!

We would love to have a chat with you and tell you about how our service will make your customers loyal and show you some real results of the benefits.

Take your service and customer relationship to the next level!
Fill in the form to the right, and we will contact you for a nice chat.

Let’s get in touch and figure out your potential!

Take your service and customer relationship to the next level!
Fill in the form below and we will contact you for a nice chat.

Increase loyalty

Increase data control

Utilize automations

Book a free demo

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Hvordan er internship hos Loyall?

Nye impulser, kreative ideer og effektive sparringspartnere er grunnen til at Loyall satser på sine interns og sitt internprogram. Vi tror det er viktig å være åpen for nye muligheter, gi muligheter og integrere Norges fremtidige stjerner i arbeidsmarkedet. Her kan du lese om hvordan et internship i Loyall fungerer. 

Sunday, March 7, 2021

Et internship i Loyall skal balanseres mellom praktisk utførelse, teamarbeid og strategisk påvirkning. Vi har delt våre programmer i tre ulike avdelings-kategorier, slik at hver kandidat får erfaring fra flere av våre avdelinger. Et typisk internship varer i 6 måneder, med 2 arbeidsdager i uken, med kontinuerlig oppfølging fra nærmeste leder. Kandidat velger to av tre kategorier, og bytter kategori etter tre måneder. På denne måte vil hver kandidat få nok tid til å få utøvende forståelse for kategorien, samtidig som lærekurve maksimeres.

Erfaringer fra Loyall internsships

For å gi et innblikk i hvordan et intership hos Loyall er har vi spurt et par spørsmål til to av programmene som pågår akkurat nå. Møt Anine og Adrian!

Navn: Anine Eriksen
Alder: 22
Studieretning:
Digital kommunikasjon og markedsføring
Favoritt kjæledyr: Pusen min Milo
Avdeling: Loyall Marketing og Loyall Customer success

1. Kan du kort fortelle om dine erfaringer som intern i Loyall?

Mine erfaringer er at Internshippet er tilpasset deg som student, og du får prøve deg på det aller meste. Jeg  var redd for at min hovedoppgave som intern kom til å være og koke kaffe. Dette har ikke vært tilfelle, og har alltid fått prøve meg på mange krevende oppgaver, selvsagt med god oppfølging, og jeg har faktisk ikke kokt en eneste kanne med kaffe!

2. Hvorfor valgte du å søke internship hos Loyall?

Jeg valgte å søke internship hos Loyall fordi jeg ville ha mer innblikk og erfaring fra det faktiske arbeidslivet. Jeg søkte også fordi jeg liker og ha relativt fulle dager, og tenkte at et internship ved siden av studiene var en fin måte å fylle dagene på.

3. Hva har vært den mest spennende du har fått av å jobbe i Loyall?

Det mest spennende erfaringen må være å se hvordan markedsføring faktisk fungerer i virkeligheten, og se hvordan alle teoriene vi lærer på skolen er brukt i praksis. Et konkret høydepunkt må være å lære hvordan man bruker google ads og SEO.

4. Hvordan har du trivest i Loyalls arbeidsmiljø

Jeg har trivdes veldig godt i Loyall sitt arbeidsmiljø. Miljøet er ungt, og du kan alltid spørre alle på kontoret om hjelp hvis du skulle trenge det. Det er også veldig sterkt miljø for at alle skal få muligheten til å komme med ideer og innspill, og det har vært veldig gøy å se noen av ideene jeg har kommet med faktisk bli brukt.

5. Hvem ville du anbefalt et intership i Loyall til?

Jeg ville anbefalt internship hos Loyall til alle som har en interesse innenfor fagområdet, og kanskje spesielt til markedsførings studenter. Fordi jeg føler alt jeg har lært hos Loyall er direkte knyttet til fagene jeg har på BI.

Navn: Adrian Mesic Krogenæs
Alder: 23
Studieretning:
Markedsføringsledelse m/ spesialisering i digital markedsføring
Favoritt reisedestinasjon:
Herlige Spania
Avdeling:
Loyall Marketing og Loyall Customer success

1. Hvorfor valgte du å søke internship hos Loyall?

Jeg valgte å søke internship hos Loyall først og fremst fordi det virket som et spennende selskap i vekst, samtidig som jeg ønsket meg relevant erfaring og innblikk i arbeidslivet. Et internship her har gitt meg stort rom til utvikling av meg selv og mine kunnskaper samt mye praktisk relevant erfaring knyttet til fagfeltet.

2. Hvordan er dine erfaringer som intern i Loyall?

Som intern hos Loyall har jeg fått utfordre meg selv og min kunnskap på forskjellige spennende områder. Jeg har fått jobbe mye direkte mot bedriftskundene våre i Loyall Customer Success, samt fått være med å bygge Loyall som merkevare internt i Loyall Marketing. Jeg har også fått bruke mange spennende verktøy som er relevant for arbeidslivet. I motsetning til min intern-kollega Anine har jeg også kokt noen kanner med kaffe, men det er bare for kosen tidlig om morgenen!

3. Hva har vært den mest spennende erfaringen du har fått av å jobbe i Loyall?

Den mest spennende erfaringen jeg har fått er det å bruke markedsføringsverktøy i praksis ut mot ekte kunder og se faktiske resultater av det! Det har også vært veldig spennende å jobbe i team med dyktige kollegaer som er skikkelig gode i feltet sitt. Jeg føler jeg har fått stort læringsutbytte av dette internshipet!

4. Hvordan har du trivest i Loyalls arbeidsmiljø?

Jeg har trivdes veldig godt i Loyalls arbeidsmiljø. Det er et ungt miljø med mange dyktige, inspirerende og ikke minst imøtekommende folk. Jeg føler at ideer og innspill blir tatt på alvor, og det er spesielt gøy når disse ideene blir til virkelighet.

5. Hvem ville du anbefalt et intership i Loyall til?

Hvis du er interessert i markedsføring og/eller teknologi er dette internshipet midt i blinken for deg! Er du en student som studerer noe innenfor markedsføring eller innovasjon kan dette være fantastisk å ha på siden da du får en smakebit på hvordan det du lærer på skolen blir brukt i praksis i næringslivet.

Kategoriinndeling

For å maksimere læringskurve og gi fleksibilitet, deler inn i tre kategorier:

1. Loyall Marketing

Denne kategori inneholder markedsaktiviteter fra Loyall. Her kan kandidat lære mer og jobbe med hjemmesider, landingssider, SEO, inbound markedsføring, sosiale medier, betalt annonsering, analyse, grafisk materiell, marketing automation og presse.

Etter tre måneder i Loyall Marketing internship vil du sitte igjen med et overblikk over hvordan et SaaS og Fintech selskap jobber aktivt med markedsføring, spesielt digital markedsføring. Kategorien passer for deg som er nysgjerrig og vil lære mye kort tid.

2. Loyall Customer Success

Denne kategori inneholder aktiviteter Loyall gjør for å bistå kunder i deres leveranser. Her kan kandidat lære mer og jobbe med nyhetsbrev, gjeste- og kundedialog, kampanjer, SMS markedsføring, digitale kundereiser, lojalitetsstrategier, grafisk produksjon, analyse, prosjekter og prosessflyt.

Etter tre måneder i Loyall Customer Success vil du få bransjeerfaring fra våre tre hoved-kundekategorier; Hoteller, Restauranter og Retail. Du vil få muligheten å jobbe for flere av Nordens mest interessante brands og få innblikk i hva de gjør for å forbedre sine gjeste- og kundeopplevelser. Kategorien passer for deg som er vil lære hvordan teknologi effektiviserer og forbedrer opplevelser og resultater.

3. Loyall CRM / Research

Denne kategori inneholder interne aktiviteter Loyall gjør for å ivareta og oppgradere tekniske systemer, primært CRM. Her vil kandidat jobbe aktivt med HubSpot CRM som er et av verdens ledende CRM systemer. Kandidat vil få innblikk og forståelse for oppbygging av systemer og jobbe med forbedringspotensiale på tvers av alle avdelinger i selskapet.

Etter tre måneder i Loyall CRM / Research vil du få svært god innblikk i hvordan CRM effektiviserer og automatiserer prosesser i et selskap. Vi liker ordtaket "alt som kan automatiseres, skal automatiseres", og dette er mottoet i vår CRM. Loyall CRM administrerer i dag tusen kunder, tusenvis av kontakter samt prosessflyter og aktiviteter innenfor Salg, Markedsføring, Customer Success og Drift. Kategorien passer for deg med ekstra interesse for tekniske løsninger og som vil få en forståelse for prosessflyt i alle avdelinger i selskapet.

Internship portfolio

På slutten av hver intership vil kandidat utarbeide en internship portfolio sammen med leder. Hensikten med portfolioen er å trekke frem arbeid kandidat har utført i programmet, og strukturere dette til et hjelpemiddel for kandidat i potensielle fremtidige intervjuer. I tillegg vil portfolioen inneholde vurdering fra leder.

Portfolio innhold:
  • Informasjon om programmet.
  • Eksempel og forklaring av arbeid utført.
  • Tilbakemelding fra leder.

Arbeidstid og oppfølging

Kandidat jobber som hovedregel fra 09:00 - 16:00, to avtalte ukedager i seks måneder. I forkant av viktige innleveringer, eksamen eller lignende tilpasser Loyall og kandidat kalender slik at internship ikke går ut over prestasjoner på skole. Gjennom programmet er det avsatt to medarbeidersamtaler for evaluering og oppfølging.

Når starter Loyall internship program?

Programstart:

  • +/- 5 dager fra: 1. Januar
  • +/- 3 dager fra: 1. April
  • +/- 4 dager fra: 1. August


Høres internship hos Loyall ut som noe for deg?

Send oss en søknad -->